Každý soutěžní tým si dle vlastního uvážení vybere (alespoň) jednu ze tří soutěžních úloh k řešení, které bude na závěr programu prezentovat. Týmům rozhodně doporučujeme vybrat si právě jednu úlohu k řešení.
Tři nejlepší řešení, resp. týmy, které je budou prezentovat, budou odměněny cenami. Pořadí soutěžních řešení určí odborná porota na základě průběhu „hákování“ (aktivní a tvůrčí přístup) a prezentace řešení, přičemž zohlední funkčnost výstupu, využití poskytnutých dat, originalitu, inovativnost, efektivitu a udržitelnost řešení.
FAQ
- Je to tak, že pro každou soutěžní úlohu budou vybrána tři nejlepší řešení?
- Ne. Bude jen jedna soutěž a jedny stupně vítězů.
Pracovní verze zadání
- Návrh algoritmu pro detekci jader a obalů buněk na snímcích z mikroskopu
- Interaktivní mapa škol
- Analýza pohybové aktivity z chytrých náramků
Finální verze zadání by měla být představena nejpozději v den konání soutěže v rámci jejího zahájení.
Zadavatelem následujícího zadání je oddělení pro datovou analýzu a simulace při katedře informatiky Přírodovědecké fakulty UJEP v Ústí nad Labem.
Návrh algoritmu pro detekci jader a obalů buněk na snímcích z mikroskopu
Vytvoření postupu pro detekci obalů a jader buněk
- Návrh vizuální reprezentace výsledků (Jupyter notebook, Live script)
- Preferované jazyky/knihovny: Python, Matlab
Vrstva 1
- Načtení a kontrola kvality dat, odstranění artefaktů vzniklých při pořízení snímků
- Využití různých barevných modelů (RGB, HSV, HSL apod.)
- Transformace 2D obrazových dat do 1D řady
- Zobrazení korelací mezi jednotlivými kanály
Vrstva 2
- Návrh algoritmu pro detekci jader buněk
- Návrh algoritmu pro detekci obalů buněk
- Návrh algoritmu pro segmentaci dotýkajících se buněk
Vrstva 3
- Návrh vizualizace výstupů
- Porovnání výstupů se stávajícími výsledky
Zdroj dat
- Obrazová data
- Data se stávajícími výsledky segmentace
Zadavatelem následujících dvou zadání je Datové centrum Ústeckého kraje, p. o.
Interaktivní mapa škol
Vytvoření “e-shopu” škol s hodnocením škol
- Webová responzivní aplikace
- Preferované jazyky/knihovny: Python, Pandas, Dash, Plotly, Javascript
Vrstva 1: Základní mapa a seznam škol
Cílem je vytvořit interaktivní mapu školských zařízení v České republice (případně pouze v Ústeckém kraji).
- Vytvoření mapy škol, školy jsou odlišeny ikonami dle druhu školy.
- Je nutné získat GPS souřadnice na základě adresy pomocí API třetí strany (Google, Seznam).
- Součástí mapy je možnost filtrování (dle zřizovatele, druhu, kapacity apod.).
- Popup ke každé škole se základními informacemi.
- Součástí je také pohled bez mapy, tzn. jednoduchý seznam s možností obdobné
filtrace.
Vrstva 2: Vyhledávání dle adresy (aktuální polohy) a rádiusu vzdálenosti
- Po zadání adresy (načtení aktuální polohy) budou zobrazeny pouze školy v požadovaném radiusu (např. do 25, 50, 100 km).
- Pro vyhledávání dle adresy je potřeba využít aplikace API třetích stran.
Vrstva 3: Dojezdová vzdálenost
- Po označení požadované školy, např. po umístění bodu do mapy (nebo aktuální polohy) bude pomocí API třetích stran vypočítána vzdálenost k požadované škole.
- Lze i jiným způsobem, např. po označení aktuální polohy bude ke každé škole “vypočtena” vzdálenost (po vozovce, nikoliv vzdušnou čarou).
Vrstva 4: Hodnocení škol
- Vytvoření jednoduchého systému hlasování “nejoblíbenější školy”, např. systémem školního známkování (1–5) či jiné.
- Data jsou ukládána do databáze či souboru (např. CSV) na serveru.
Vrstva 5: Analýza dotazníkových šetření
- Z dalších otevřených dat (viz zdroj dat) analyzovat hodnocení ředitele, učitelů a ministerstva (hospitace) a vytvořit “kartu” jejíž součástí budou interaktivní grafy, tabulky apod. nejzajímavějších informací, které data nabízejí.
- Zpracování výsledků jak z posledních let, tak těch historických.
Zdroj dat
- Základní: Rejstřík škol a školských zařízení – celá ČR – Národní katalog otevřených dat (NKOD) – Národní katalog otevřených dat (NKOD) (gov.cz)
- Základní: Další data potřebná pro identifikaci číselných kódů (dostupné na https://data.gov.cz/)
- Základní: Google Maps Platform Documentation | Geocoding API | Google Developers
- Rozšířená: Dotazník pro ředitele / učitele; Hospitační záznam
Analýza pohybové aktivity z chytrých náramků
Vytvoření personalizovaných reportů pohybové aktivity
- Webová responzivní aplikace.
- Preferované jazyky/knihovny: Python, Pandas, Dash, Plotly, Javascript.
Vrstva 1
- Zpracování a “očištění” dat z chytrých náramků (Xiaomi Mi Band).
- Vytvoření základních reportu do CSV/XLSX.
- Report třídy – základní deskripce (např. počet kroků za den, týden, víkendové dny, všední dny, průměrné hodnoty, směrodatné odchylky mediány atp).
- Report žáka – obdobně.
Vrstva 2
- Vytvoření jednoduché webové aplikace, která bude sloužit pro vizualizaci naměřených dat (karta třídy, žáka), tzn. práce s daty z vrstvy 1.
- Vizualizace pomocí grafů.
- Vizualizace na základě rozvrhu (pohybová aktivita před/během/po škole, v rámci každého předmětu, tzn. počet kroků, průměrná tep. frekvence atp.)
- Možnost exportu (tisku) do PDF (bez “balastu”).
Vrstva 3
- Možnost srovnání tříd/žáků mezi sebou (společné grafy/tabulky) a následná možnost exportu (tisku) do PDF.
Zdroj dat
- Data jsou v databázovém souboru.
- Součástí dat jsou minutové záznamy:
- počtu kroků,
- tepové frekvence,
- další “nerozklíčovaná” data, jejichž součástí je např. spánek, typ pohybové aktivity apod.
- Rozvrhy tříd.
- Data a jejich popis jsou ke stažení ZDE.